Tuesday, April 8, 2008

Sebelum Datangnya...


Adoii yaii... baru lepas habis mengulang kaji.. rasa macam nak ambil peperiksaan SPM pulak.. teringat 10 tahun yang lepas.. bila tiba sebulan lagi nak SPM pun bole main2 lagik.. lagik kerap dengan aktiviti riadah la.. aktiviti persatuan laa.. haha..
Macam biasa.. dengan beban kerja yang sentiasa tidak pernah kontang.. lagi2 dalam proses pemindahan pejabat ni.. lagi la bertambah tekanan nya.. tapi tak mengapa.. bahu ini masih lagi mampu menampung baban.. dan rasanya 3 kali ganda daripada ini pun mampu aku galas ( cewahh.. semangat nampak) ...
oleh sebab itu.. aku terpaksa kurangkan sedikit beban yang aku pikul ini.. dengan mengurangkan sedikit beban di 'kepala'.. macam mana ekk nak kurangkan beban di kepala.. haha..
apa lagi.. korbankan rambut.. botakkan terus.. baru rasa lega sikit.. rasa macam 'ringan' sikit kepala ni.. lagi pun senang hendak 'maintenance'.. tidak perlu lagi pakai jel rambut.. haha..
ok laa.. mata rasa macam nak terpejam sendiri ni.. bulan april ni memang bulan yg sibuk.. bukan jadi penyibuk tetapi dipaksa menyibukkan diri.. yang mengingatkan aku kepada satu kata2..
Masa lapang Sebelum sibuk...
pernah dengar kan..? jadi rebut 5 perkara sebelum datang 5 perkara.. dulu aku ambil remeh.. tapi sekarang sudah merasa.. cuma 1 je belum.. masa hidup sebelum datangnya mati..
Wallahuallam...

2 comments:

tun teja said...

eloooooo..
alalalal cian nye dia bz yerk
siannnn...

xpe yg penting body mantap
jom gi jogging

:::jillian de jill::: said...

salam kaffnunn... lama ooo tak singgah sini... bagus bagus ada peringatan tentang 5 perkara tiu...