Saturday, March 29, 2008

Usang

"Sejauh manakah terdayaku meredah.. Melepaskan diri dari belenggu ini.. Dipanggang dibakar ia tidak akan pudar.. Seraut wajahmu tetap kurindu.. " Usang

Seharian melalui kehidupan dilandas kebiasaan.. menyibukkan diri dengan kerja dan mentelaah.. tambahan pula projek demi projek menerjah masuk.. sehinggakan masa dirasakan seperti air yang mengalir dari pili yang sentiasa terbuka..

Aku masih lagi disini.. Kaki masih melangkah didalam kesunyian.. Badan masih lagi berdiri keletihan.. Mata masih lagi terbuka kelesuan.. Hari demi hari dilalui diiringi kepayahan.. Namun dengan semangat yang setia meneman.. dengan iltizam yang kukuh ditanam.. serta impian dan harapan yang sentiasa menanti dihadapan.. membuatkan hari2 yang aku tempuhi berlalu tanpa bebanan.. walaupun terdapat sedikit kepayahan..

Aku cuba 'membayar' untuk peneman pengubat kesepian.. walaupun aku taruhkan masa yang sedikit aku ada.. aku korbankan kepentingan diri yang seperti ada dan tiada.. aku cuba mengenepikan keegoan lelaki yang selama ini kebal didalam dada.. dan semua itu terlampau mahal buatku.. namun ku sanggup gadai demi membahagiakan seseorang.. tapi usahaku selama ini sia2 belaka.. mungkin Tuhan menguji aku sekali lagi.. ataupun niatku terkadang lari daripada hasrat sebenar naluri..

Sekarang ini aku sedang melangkah.. melangkah lebih gagah dari hari2 yang sudah.. terasa seperti semangat kembali menerjah.. dan aku akan cuba.. cuba untuk 'menebus' kembali harga yang selama ini sia2 aku korbankan.. untuk dijadikan landasan2 mengejar kehidupan ...


Wallahhuallam...





4 comments:

tun teja said...

yuhuuu chak.
huhu.. mcm syahdulak hati iini
bile baca blog kafnuun.

jom gi mamak jom

KaFnUn said...

jomm.. pg mamak... buang karan je syahdu2 ni..

pekene roti banjir kari ayam dengan teh ais..

:::jillian de jill::: said...

happy birthday n terus berkarya

regards
norazila

KeL@T said...

oitttt...