Sunday, February 24, 2008

Belahan Hati

Setiap hati terselit perasaan.. Sedetik perasaan hasil dari perbuatan.. Perbuatan yang batil dari kelemahan.. Perlakuan mahmudah kurnia dari Tuhan..
Mustahil jika sekali sudah mengenali.. Tanpa mengenali bagaimana untuk mengasihi.. Kasih tidak lahir jika tiadanya sayang.. Sayang yang tidak dizahir, cinta tak mungkin berkembang..

Aku rasa aku sedang melalui detik2 yang paling getir dalam hidup aku sekarang ini.. kegelisahan hati yang didetikkan amat memenatkan.. aku sedang berusaha.. berusaha untuk menongkah gelombang yang semakin menghempas ke pinggir perasaan.. dan aku berharap semoga diri ku tidak terdampar di persisir kehidupan.. sedangkan aku baru sahaja bangun mengibarkan layar untuk membelah lautan pengharapan..

Bukan mengeluh tetapi tersimpuh.. Bukan mengalah tetapi berserah.. Bukan mengharap tetapi menetap.. Bukan menangis tapi hanya bersedih..

Buat sahabat.. Doakan ketenagan untuk aku..

Panjang umur kita bersua lagi...



Wallahhuallam..

5 comments:

tun teja said...

memang kena bersua.. sbb encik kaffnun utang tun roti canai kuah banjir. lum masuk nasik pelita, kfc, dan len len.

jgn la bersedih sedihan..kerna
mentari kan muncul lagi mcm lagu sape ntah. tun tahu tajuk je. sape yek?

:::jillian de jill::: said...

lagu zamani slam...

kaffnunn... ape hal lak nih... weh pehal nih?

aku suka cara tulisan ko...

aku harap ianya semata mata ala la novel... bukan realiti...

tolonglah... aku suka sangat ngan hasil karangan ko nih..

mana lah ko ciplak... aduh tersentuh aku tau tak... kalau ko penulis novel sah aku beli buku ko... duh!!!!

tun teja said...

dia tgh berlatih menulis la tu sony.

nanti kan kemunculan novel beliau di dewan bahasa dan pustaka yg berdekatan

:::jillian de jill::: said...

tun... kafnunn ni nape sebenarnya... bitau lah.. dia sakit ke?... kalau sakit kita doakan moga dia cepat sembuh... amin

KeL@T said...

hati mu kena belah ker ek??? uiks... huhuhu... moga cecepat sembuh...