Tuesday, December 25, 2007

Didunia atau 'Disana'


Petang tadi.. setelah seharian berada di pejabat.. lebih kurang dalam pukul 5.30.. aku turun dari pejabat untuk ambil angin..asik duduk dalam hawa dingin je seharian.. hehehe



mata aku tertarik pada sesuatu aktiviti berhampiran pejabat aku.. hahah.. yaa.. ada perlawanan bolasepak nampaknya.. nampak seperti perlawan persabahabatan.. arhh. lantakla.. x kira laa apa apapun... janji bolasepak.. layan je laa..



bila aku tengok kelincahan orang yang bolasepak ni.. teringat la pulak aku pada zaman remaja dulu ( dah tua ke aku ni...hahaha).. xde la.. masa zaman sekolah dulu.. zaman selepas SPM.. padang bola lah tempat yang wajib dituju pada sebelah petang.. tak kira ribut, hujan bahkan halilintar( cewahh.. sedap tambah nampak) bola tetap bola.. ingat lagi laa. bising arwah mak aku dulu.. bila balik main bola je.. habis kotor baju.. huhuhu ( makk.. rindu sangat kat mak)



tapi bila sekarang ni.. dah rasa umur makin tua... hahah.. beralih pulak ke padang kecik... futsal laa pulak... heheh.. tapi ikut kira ni dah lama jugak x main futsal ni.. akhir sekali dulu sebelum bulan puasa lepas.. biasalah.. member2 aku ni malas nak bersukan.. manjakan sangat perut tu.. hahaha.. dah tu cukup la korum nak main.. adeii..



uishh.. dah jauh aku mengelamun ni.. bukannya tengok orang main bola sangat.. mengelamun je lebih.. biasalah.. dah cuaca best sangat petang ni.. mendung2 dengan angin yang sepoi2.. perghhh.. layan jiwang beb.. hahaha



sejenak aku terfikir.. aku ni terlampau banyak angan-angan ke..? tak jugak.. mungkin aku terlampau banyak berfikir kut.. sampai ada kawan aku yang kata kaum lelaki ni ngape suka sangat berfikir.. ntah aku tak tahu.. ye ke..hahaha



Angan2 ekk.. apa beza harapan dengan angan2.. dua benda yang lebih kurang sama maksud tapi lain pentakrifannya..



Pertama, dia mesti menyintai sesuatu itu.. Kedua, ia takut dan khuatir sekiranya dia tidak mendapatkan sesuatu itu.. dan Ketiga, dia akan menggerakkan segala usaha dan daya untuk mendapatkan sesuatu tersebut.. Jika setiap pengharapan tidak di ikuti dengan ketiga tiga langkah di atas maka ianya akan jatuh kedalam lembah angan angan.. Pengharapan adalah satu hal dan angan angan adalah satu hal yang lain.. semua orang berharap sesuatu akan takut terlepas daripada sifat itu..



dan aku mengingatkan diriku sendiri supaya jangan pula lupa.. setiap harapan itu bermula dengan angan2.. jadi jangan terlampau banyak angan2.. jadikan setiap angan2 itu satu harapan.. cuma hasilnya nampak cepat atau lambat.. didunia ataupun 'disana'... cuma yang ada.. usaha yang tidak pernah kenal putus asa..





Wallahhuallam...

No comments: