Tuesday, December 18, 2007

Rahsiakan tetap rahsia

Nilai kalori segelas teh tarik = 120 kj
Nilai kalori sekeping roti canai = 250 kj


Jumlah = 370 kj





heheh.. itulah jumlah kalori yang aku baru lepas ambil malam ni... huwaa.. rasa nikmat laa jugak.. walaupun tak selalu gandingkan teh tarik dengan roti canai ni.. bila sesekali di'khawinkan'... memang menarik ... patut laa orang2 selalu mintak teh tarik dengan roti canai... itu sahaja laa gandingan yang biasa aku dengar dekat restoran2 mamak...


dan kebiasaannya aku perhatikan jugak.. kalau orang2 yang duduk melepak kat kedai mesti pekena teh tarik.. apa sangat teh tarik ni sehingga menjadi satu minuman tradisi pulak bila duduk lepak2 kat restoran.. hehehe.. pelik ni


pernah jugak aku melepak seorang2 sambil minum kopi tarik.. milo.. teh o.. horlicks.. jus.. apa lagi ekk.. macam2 la.. tapi tak sama la dengan minum teh tarik.. ada sentimental value.. heheh.. bukan aku cakap la.. kawan2 aku cakap.. tapi memang betol.. terasa sedikit ( tak banyak la bagi aku) perbezaannya..

bagi aku.. tiap apa yang aku minum... semuanya sama.. aku tak ambil kisah sangat.. yang penting menepati selera aku masa itu.. yang paling penting inilah salah satu masa aku duduk menyindiri sambil melayan perasaan.. bukan layan jiwang.. tapi saja memikir .. pikir macam2 laa..

kawan rapat aku pernah cakap pada aku.. ' ..kan best kalau kita dapat selami hati kawan yang rapat dengan kita..' ... aku tahu.. dia cuba nak tolong aku jika aku mempunyai masalah... dia suruh aku berkongsi masalah dengan dia.. hehehe.. tapi maaflah.. sudah menjadi kebiasaan aku memendam masalah aku sendirian...


'.. dengan bahasa.. kalimah yang sama.. puji dan memuju.. dilindung dan dibuka.. rahsia kan tetap rahsia.. indah bukan rupa.. harum bukan bunga.. manis bukan gula.. panas bukannya bara.. ianya tetap ia..'


Wallahhuallam

2 comments:

tun teja said...

sungguh mendalam kata bicara mu..
gagagagag

KeL@T said...

waduh waduhhhh... bisa jatuh jantong gue... wakakakaa