Tuesday, November 27, 2007

Redha atau Sabar

ehemmm.. lama jugak aku tak update blog ni.. mungkin aku sudah boleh tidur malam yang menyebabkan aku dah lama tak update.. dan kalau diperhatikan boleh dikatakan kesemua tajuk blog aku ditulis sebelah malam... heheh.. macam kluangman pulak rasa nyer..

huhuh.. mungkin semua tertanya tanya.. dah ok ke aku ni sampai dah boleh tidur malam... adeii.. kalau nak tahu sejak aku amalkan petua orang yang tak betul bagi pada aku... dan sejak itu aku boleh melelapkan mata yang selama ini amat payah untuk dilelapkan.. pelikkan.. petua orang tak betul pun aku ikut.. hahaha

mengikut dia.. manusia ni kalau badan terlampau letih pada tahap yang maksima.. secara automatik dia akan tidur.. hahah... dan tak logik kalau dia tersangat letih dan dia tak boleh tidur.. mustahil dia cakap..

jadi apa lagi.. aku amalkan laa petua dia ni.. pagi2 aku jogging.. pastu kerja x kira penat.. lepas habis waktu pejabat aku pergi gym pulak.. aku angkat besi lebih 3x ganda kemampuan aku... huhuh.. lepas pegi gym aku x terus balek rumah.. aku duduk kat opis sambung buat kerja.. sampai laa mata aku ngantuk baru aku balek rumah... huihuhu... kerja gilakannn... adeii.. aku rasa semakin hari aku semakin sewel dan mereng..

huhuh.. tapi lihat hasilnya.. aku berjaya tidur awal jugak akhirnya.. hehehe.. adeii.. seumur hidup aku x pernah aku merasa penat sebegini lagi.. inilah kali pertama...

dan malam ni.. ngape aku x ngantuk lagi... heheh.. petang tadi aku tak sempat ke gym.. aku out station.. jadi aku balik pejabat dekat pukul 6 ptg..memang x sempat pergi.. jadi hari ni terbantutlah usaha aku untuk amalkan petua tu.. heheh.. tu yang mata masih terjegil lagi ni...

bila ku fikir kembali.. kadang2 aku merasa terlampau letih sangat jika kita merasa susah hati.. letih sangat.. dan lagi2 bila kita hendak melawan balik perasaan itu.. adeiii

tapi kadang2 aku berasa ujian2 ini membuatkan aku lebih sabar.. yaa.. lebih sabar.. bukannya redha.. dan semestinya kita tahu apa perbezaan redha dan sabar...

setiap ujian sedikit pun kita tidak terasa.. malah kita berasa gembira atas ujiannya.. itulah betapa mulianya sifat redha..

dan jika setiap ujian itu kita terasa.. tapi kesannya tidak nampak dimata.. hanya berasa pedih didalam dada.. itulah tanda2 sabar..


wallahhuallam..

2 comments:

tun teja said...

ooo cemtu yek
skrg baru tun nampak perbezaan redha dan sabar..
gaggaga...

patutlaa..mlm ku busan je. ghupernye dia dh jumpa tips berkesann

Anonymous said...

ececec.. baru nampak ekk..

kalu tun busan.. meh laa chat ngn kafnun..

heheheh..

kafnun...